اصول اخلاقی ایران ریکی

«ایران ریکی» به عنوان قدم اول ایجاد انجمن مجازی ریکی ایران، این اصول اخلاقی را پیشنهاد می‌کند و تمام اعضای ایران ریکی، ابتدا این اصول را می‌پذیرند و تمام مدت عضویت به آن‌ها وفادار می‌مانند. این متن اگرچه کماکان پیشنویس است و آخرین بار فروردین ۱۴۰۰ به‌روز شده است، اما همزمان با تکمیل با توضیحات فوق، فعال و مورد پذیرش اعضا می‌باشد. پیشنهادات خود برای تکمیل و بهبود این متن را از طریق اینستاگرام با ما در میان بگذارید.

اصول اخلاقی ایران ریکی
الف. «ریکی» را به عنوان یک «طب مکمل» به کار می‌گیرم و نه یک «طب جایگزین» پس:

۱. مراجعین و پرتوجویان را از این مطلب آگاه می‌کنم و مطمئن می‌شوم از طریق پزشکی رایج هم در حال پیگیری درمان خود هستند.
۲. به پزشک، بیمارستان و روش طب اصلی که مراجع انتخاب کرده است احترام می‌گذارم و اگر قصد پیشنهاد افراد دیگری را داشتم، این کار را بدون زیر سوال بردن تیم پزشکی فعلی او یا قضاوت کارکرد آن‌ها و تنها به نیت دریافت یک مشاوره پزشکی دیگر در کنار روند فعلی توصیه خواهم کرد.
۳. هرگز اعتماد مراجع یا پرتوجو را به پزشک، داروهای دریافتی قبلی یا فعلی یا تشخیص‌های دریافتی زیر سوال نمی‌برم.

ب. انسان‌ها، از هر نژاد و با هر باور سیاسی و مذهبی که باشند، در حال طی کردن مسیر خود به بهترین شکلی هستند که می‌توانستند پس:

۱. با همه شاگردان، مراجعین و پرتوجویانم با احترام کامل به شخصیتشان، نیازهایشان و ارزش‌های فردی ایشان رفتار می‌کنم.
۲. اگر فردی را بپذیرم، فارغ از هر پیش‌داوری خودآگاه یا ناخودآگاهی که درباره سن، جنسیت، نژاد، فرهنگ، توانایی جسمانی، موفقیت‌ها و شکست‌ها، طرز فکر یا هوش او داشته باشم، با تمام توان و انگیزه به او خدمت ارائه خواهم کرد.

پ. جایگاه من به عنوان استاد یا کارورز ریکی، موقعیتی است که گاه باعث راحتی بیشتر و اعتماد بیشتر مراجعین، شاگردان و پرتوجویان خواهد شد اما من می‌دانم که به صرف اینکه من ریکی کار می‌کنم یا استاد ریکی هستم، تفاوت چندانی در شخصیت و راستس و درستی من ایجاد نشده است پس متعهد می‌شوم:

۱. از غیبت و صحبت درباره افراد غایب اگر ضروری نیست خودداری کنم.
۲. تمام آنچه می‌شنوم و دریافت می‌کنم را به عنوان رازهای فرد تلقی کنم و از آن‌ها با دیگران صحبتی نکنم.
۳. به اعتماد والایی که بین من و شاگردان یا مراجعان و پرتوجویان شکل گرفته احترام می‌گذارم و از خودم مراقبت می‌کنم که از آن‌ها هیچ سوء استقاده مالی، سکسی، کاری و غیره نکنم.
۴. به احترام شاگردان به اساتید قبلی خود احترام گذاشته و می‌پذیم که هر شاگردی در هر دوره زمانی به سمت استادی که به او هدایت شده متمایل شده و حتی اگر لازم است اشتباهی را تصحیح کنم، مراقب باشم قضاوتی درباره آن استاد ارائه ندهم.

ت. برای آنکه بتوانم در عمل به این اصول پایبند بمانم و برای اینکه کارورز یا استاد ریکی خوبی باشم و البته برای رشد شخصی و معنوی خودم، آگاهی خود را با رعایت موارد زیر حفظ کرده و گسترش می‌دهم:

۱. از هرگونه وابستگی یا سوء استعمال الکل، داروها، مواد توهم‌زا و غیره جدا خودداری می‌کنم و اگر زمانی در دام مواد اینچنینی بودم، از ارائه خدمات ریکی خودداری کرده و به سرعت به دنبال کمک می‌روم.
۲. مراقبه را به عنوان بخشی از زندگی خود می‌پذیرم و هر هفته، ساعاتی را صرف مراقبه‌های دلخواه و بخصوص مراقبه‌های ریکی خواهم کرد.
۳. در هر سطحی که باشم، ریکی دادن به خودم را از یاد نمی‌برم.
۴. اجازه می‌دهم ریکی و اصول پنجگانه آن در من در جریان باشد و آن اصول را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهم.

اصول اخلاقی ایران ریکی